Публикации педагогических материалов:
текстовые статьи и презентации
  • lu_res@mail.ru
  • Следующее обновление сборников с № ISBN 05.05.2024г.

Регистрационный номер СМИ: ЭЛ № ФС 77 - 69099 от 14.03.2017г.  Смотреть

Идентификатор Издательства в Российской книжной палате: 9908210  Смотреть

     
kn publ express   kn publ isbn
     
     
kn publ ob   kn publ master
     

Технологическая карта урока английского языка в 6 классе "Урок речевого этикета"

Дата публикации: 2018-11-21 12:11:32
Статью разместил(а):
Уханева Любовь Николаевна

Урок английского языка в 6 классе

"Урок речевого этикета "Asking for/giving directions" (Как пройти/как указать путь)

Автор: Уханева Любовь Николаевна

 

Цели урока:

Учебные: развитие речевых компетенций, умений говорения, чтения с извлечением частичной и полной информации.

Развивающие: развитие мышления, памяти, внимания.

Образовательные: формирование коммуникативной компетенции, расширение кругозора

Воспитательные: формирование мотивации к изучению английского языка.

Планируемый результат: научиться вести диалог-расспрос, используя элементарные навыки речевого этикета, расспрашивать собеседника  как правильно пройти или спросить путь, используя лексику раздела; понимать в целом речь учителя по ходу урока; понимать на слух диалог, построенный на знакомом материале. 

Предметные умения:

-научиться спрашивать путь и объяснять, как пройти; 

- научиться применять изученные грамматические правила в процессе общения; 

- научиться использовать новые слова и фразы в реальной ситуации. 

УУД:

- личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях, а также самооценки на основе успешности учебной деятельности; 

- коммуникативные: научиться адекватно использовать речевые средства для решения коммуникационных задач; 

- познавательные: научиться осознанно строить речевые высказывания в устной форме; 

- регулятивные: научиться выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, использовать речь для регуляции своего действия.

Оборудование урока: компьютер, мультимедийный проектор, экран, презентация «Asking for/giving directions»

 

ХОД УРОКА

I. Организационный момент.

Teacher: Good morning, boys and girls. I’m very glad to see you.

Pupils:    Good morning, teacher

Вопросы учителя учащимся о готовности к работе:

Teacher: How are you?

Pupils: Fine? Thanks.

Teacher: -Sit down, please!

- Today is the 16th of  November.

II. Warm-up (Разминка). Повторение пройденного материала.

 

Teacher: Let’s start our lesson with Warm-up.

- First of all, I want you to answer my questions and choose the  answers on the blackboard.

- Match the words with the pictures.

 - Ok, let’s start. (Начнем!)

Teacher: Where can you take money?

               Pupil:      In the BANK

              Учащийся выбирает ответ «BANK» на доске.

Teacher: Where can you go and watch new films?

              Pupil:     To the CINEMA

              Учащийся выбирает ответ «CINEMA» на доске.

Teacher: Where can you rest and have a cup of coffee?

               Pupil:     At the CAFE (в КАФЕ)

               Учащийся выбирает ответ «CAFE» на доске.

Teacher: Where can you stay if you are new to the area?

              Pupil:     At the HOTEL

              Учащийся выбирает ответ «HOTEL» на доске.

Teacher: Where can you buy books?

               Pupil:     At the BOOK SHOP

              Учащийся выбирает ответ «BOOK SHOP» на доске.

Teacher: Where can you buy bread?

               Pupil:     At the BAKERS

               Учащийся выбирает ответ «BAKERS» на доске.

Teacher: Where can you buy sport clothing?

               Pupil:     At the SPORTS SHOP

              Учащийся выбирает ответ «SPORTS SHOP» на доске.

Teacher: Where can you buy toys?

               Pupil:     At the TOY SHOP

               Учащийся выбирает ответ «TOY SHOP» на доске.

Teacher: Where can you take books which you are need and you don’t have at home?

Pupil:     At the LIBRARY

Учащийся выбирает ответ «LIBRARY» на доске.

Teacher: Where can you send or get letters?

Pupil:     At the POST OFFICE

Учащийся выбирает ответ «POST OFFICE» на доске.

Teacher: Well done! We have a list of words.

Let read all together.

Work in groups

                   - Look at the map, please!  It’s a map of a town but it isn’t finished.

                   - There are only three buildings marked: the school, the museum and the chemist’s.

                   - And, of course, you  have to complete the map using our words.

                   - You will ask me and I’ll answer the questions.

СЛАЙД 1

             Pupil:      Do you know where the bank is?

             Teacher: The BANK is next to the chemist’s on Park Road

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится банк и прикрепляет карточку на карту.

             Pupil:      Do you know where the cinema is?

            Teacher: The CINEMA is opposite the bank on the corner of East Road.

            Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится кинотеатр.

             Pupil:      Do you know where the café is?

             Teacher: The CAFÉ is next to the bank

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится кафе.

             Pupil:      Do you know where the hotel is?

             Teacher: The HOTEL is on the corner of East Road opposite the cinema

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится отель.

             Pupil:      Do you know where the book shop is?

             Teacher: The BOOK SHOP is next to the cinema and opposite the café.

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится книжный магазин.

             Pupil:      Do you know where the baker’s is?

             Teacher: The BAKER’S is on the corner of Green Street opposite the Chemist’s.

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится булочная.

             Pupil:      Do you know where the sports shop is?

            Teacher: The SPORTS SHOP is behind the baker’s on Park Street.

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится спортивный магазин.

             Pupil:      Do you know where the toy shop is?

             Teacher: The TOY SHOP is opposite the sports shop.

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится игрушечный магазин.

             Pupil:      Do you know where the library is?

             Teacher: The LIBRARY is on East Street opposite the school.

             Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится библиотека.

             Pupil:      Do you know where the post office is?

Teacher:  The POST OFFICE is between the hotel and the toy shop on Park Road.

Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится почта.

Teacher: Well done! Our map is completed.

Let’s check up.

СЛАЙД 2

III. Физминутка.

 Teacher: Now let’s have a rest.

Stand up!

 IV. Основная часть.

СЛАЙД 3

Teacher: You know that when we go abroad we have any problems. We want to see sights but don’t know where we should go. Do you guess about the theme of our lesson?

Pupil:    Asking for/giving directions.

СЛАЙД 4

Teacher: Good for you! What do you think what will we do at the lesson?

Pupil: -We’ll know new words,

           -questions for asking the way,

          - train these words.

СЛАЙД

Teacher: - Let’s start with Asking for Directions – Как спросить путь?

СЛАЙД 6

- There are many direction words and expressions.  Here are some key words you have to      remember.

 Excuse me…

1. Is there a … near here?

2. Do you know where the … is?

3. How can I get to the …?

СЛАЙД 7

- They will help you.

Giving directions – Как указать путь

СЛАЙД 8

Teacher:   When you ask for directions, the person responding will usually give you quick directions.

                - Look at the next slide! It is a list of common phrases used when giving directions. You should study them carefully.

СЛАЙД

TURN LEFT – поверните налево

TURN RIGHT – поверните направо

CROSS THE ROAD – перейдите дорогу

take the first on the left - поверните на первом повороте налево

take the second on the right - поверните на втором повороте направо

GO STRAIGHT ON – идите прямо

GO UP/ GO DOWN THIS RTREET – идите вверх/вниз по улице

Teacher: Please, remember them!

                 -  You have two minutes to do this!

                 -  Are you all ready to continue?

I give you personal cads, please match English and Russian sentences.

Excuse me, how can I get to …?

Это далеко?

Take the first turning on your left.

Просто перейдите через эту дорогу и идите прямо.

I am new to this area.

Извините, а как пройти…

Just cross this road and go straight ahead.

Я здесь впервые.

Excuse me, could you tell me the way to…?

На первом повороте поверните налево.

Is it far?

Простите, Вы могли бы подсказать дорогу в…

- Replace your cards and check your answers. (Взаимопроверка)

СЛАЙД 10

Аудирование:

 Teacher: Open your books on p. 32 ex. 3

 Teacher:  Where does Sue want to go to?

 Pupils:      Sue wants to go to the library.

Чтение диалога по ролям.

СЛАЙД 11

Teacher:  Now look at the slide.

                - Let’s read the dialog between Ann and Tom.

                - Who would like to read?

Teacher: Where does Ann want to go to?

Pupils: Ann wants to go to the library too.

СЛАЙД 12

- Look at the map of our town. You can see point X. Ann and Tom are at point X.

СЛАЙД 6

- And you can  also see Ann’s way from point X to the library.

Работа в парах

Teacher:  So, now I want you to work in pairs. Use the map of our town and today’s phrases to ask for and  give directions.  

                 - Who wants to start?

           -  Come to the front of the class. Work in pairs.

Учащиеся выходят по два человека к доске и разыгрывают диалог, пользуясь данными картами.

СЛАЙД 13

Teacher:  You are at the café and want to go to the museum. Please ask the way.

Teacher:  You are at school and want to go to the book shop.

СЛАЙД 14

Teacher:  You are at the post office and want to the cinema.

СЛАЙД 15

Если осталось время работа по тетради.

V. Summing up

Рефлексия.

- Today you’ve practised asking the way and giving directions.

On your desks there are some traffic lights. One is happy and another is sad. If you have a good mood show me a happy traffic light, but if bad, show a sad one.

What did you like?

What didn’t you like?

Thank you for your hard work.

На партах лежат светофорики: один веселый, а другой грустный, Скажите какое сейчас у вас настроение. Что вам понравилось больше? Что у вас получилось на уроке?

- Everybody works individually. So your marks are …

- All right! That’s all for today, thank you.

VI. Homework.  

Ex. 4 p .32. You have to write your own dialogs using the map and the phrases. Your first way is from the cinema to the museum and the second is from the library to the chemist’s.

.  .  .